SEO Zwolle Zoekmachine Optimalisatie

Ontdek wat bezoekers echt op je website doen en besteed je  tijd en geld optimaal

Vrijdag 30 juni, Zwolle

Beste ondernemer,

Tijd is kostbaar en dat geldt zeker bij online marketing. Met Google Analytics ontdek je precies wat werkt op je website en welke inspanningen en investeringen bijdragen aan het behalen van je doelen. 



Rutger Steenbergen van SEO Zwolle

Volg de 1-daagse training Google Analytics van SEO Zwolle en ontdek:

  • Hoe je Google Analytics correct implementeert
  • Welke gegevens essentieel zijn voor jouw bedrijf
  • Hoe je systematisch data gebruikt om je website succesvoller te maken

SEO, Contentmarketing en social media  inzetten kost veel tijd. Met Google Analytics weet je precies welke inspanningen bijdragen aan het behalen van je bedrijfsdoelen en welke niet. Met deze kennis maak je veel bewuster keuzes en bespaar je veel geld. 

"Online marketing kost veel tijd en geld. Met Google Analytics weet je precies wat werkt en wat niet."

Waarom de training Google Analytics onmisbaar is

Google Analytics (GA) is een gratis website analyse-tool. De dienst laat je zien via welke kanalen bezoekers op je website komen en wat ze daar doen. Het meet ook het succes van je online marketing en social media-activiteiten.
Zo weet je precies of je inspanningen lonen en je je tijd en geld optimaal besteedt.

Het gebruik van GA is niet altijd intuïtief en vereist nogal wat voorkennis. De training Google Analytics van SEO Zwolle helpt je bij het optimaal werken met de dienst in je dagelijkse praktijk. Van het bepalen van meetbare doelen tot het maken van bewuste keuzes op basis van data: na deze trainingsdag kan iedereen aan de slag met Google Analytics.

Voor wie is de training Google Analytics bedoeld?

Deze (basis)training is ideaal voor iedereen die met Google Analytics zijn website en marketing-inspanningen wil monitoren, analyseren en verbeteren. Ervaring met de dienst is geen vereiste.



Rutger weet als geen ander op heldere wijze de weg te wijzen in het woud van SEO technieken en slimmigheidjes. Ik raad deze workshop aan voor iedereen die de ambitie heeft om met zijn dienst of product op pagina 1 van de Google zoekresultaten te komen."

Marieke Stegenga Freelance schrijver
& communicatie-adviseur

De training was ontzettend leerzaam. Alles werd duidelijk uitgelegd en tussendoor konden wij zelf dingen uitproberen. Het was een leuke en leerzame dag, echt een aanrader!"

Tosca Hoevenaar Freelance schrijver
& communicatie-adviseur

Absolute aanrader voor iedere professional die een serieuze voorsprong op zijn of haar concurrenten wil hebben."

Mitch HugueniniWords.nl


Programma Training Google Analytics

Inleiding Google Analytics 

Waarom is Google Analytics belangrijk? Hoe voeg je de Analytics tracking-code toe aan je website? En hoe haal je het meeste rendement uit de software?

Werken met doelen en KPI's

Google Analytics wordt echt interessant als je het koppelt aan meetbare bedrijfsdoelen. We bekijken praktische doelen bij verschillende scenario's en vertalen het naar jouw bedrijf of organisatie.

Google Analytics installeren en werken met rapporten

Hoe voeg je de Analytics tracking-code toe aan je website? En hoe richt je de tool gestructureerd in, zodat je data eenvoudig vertaalt naar praktische actiepunten?

Rapportage en analyse

Ontdek waar bezoekers naar je website vandaan komen, wat ze er doen en waar ze afhaken. Door deze gegevens te koppelen aan je doelen zie je wat werkt en wat niet. 

Gavanceerde rapportages

Met de uitgebreide rapportages in Google Analytics kun je o.a. bezoekersstromen segmenteren, nieuwsbrieven monitoren en pagina's split-testen. We gaan ermee aan de slag.

Google Analytics en SEO

SEO in Google Analytics versterken elkaar. Zo kun je in GA zien via welke zoektermen bezoekers op je website komen en welke pagina's scoren bij de zoekresultaten. Ook geeft Analytics voor het verbeteren van langzame pagina's. 

Wat ga je met de kennis doen?

Een goed begin is het halve werk. Maar de andere helft is het geleerde daadwerkelijk toepassen. We bespreken gezamenlijk hoe je Google Analytics toepast in jouw organisatie: zo leer je dus van je medecursisten.


Over de trainers 

De training Google Analytics wordt gegeven door Rutger Steenbergen en Almar Hijlkema. Rutger Steenbergen is oprichter van SEO Zwolle. Na een carrière als journalist specialiseerde hij zich in SEO en Contentmarketing. Ook geeft trainingen voor o.a. Frankwatching, presenteert hij webinars en schreef hij het succesvolle boek 'Schrijven voor SEO in 60 minuten'.

Almar Hijlkema is een ervaren online marketeer en analist. Hij werkte ruim 15 jaar als o.a. Database Analist en Data Quality Manager voor bedrijven als NS en Wehkamp. Zijn opgedane kennis bij grote bedrijven zet hij nu in om ondernemers de ongekende mogelijkheden (en valkuilen!) van online marketing te laten zien.