Training Google Analytics (Basis)
Ontdek wat bezoekers echt op je website doen
en verspil niet langer tijd en geld
✅ Vertaal je website KPI’s naar actiegerichte doelen
✅ Gebruik deze doelen in je eigen dashboards
✅ Zet conversiedata om in concrete informatie
✅ Ontdek wat wel en niet werkt op je website
✅ Stuur op resultaat
Ja, ik schrijf me nu in
Nog 3 plaatsen vrij
Tijd is kostbaar en dat geldt zeker bij online marketing. Met Google Analytics ontdek je precies wat werkt op je website en welke inspanningen en investeringen bijdragen aan het behalen van je doelen.
Volg de training Google Analytics (Basis) en ontdek:
- Hoe je Google Analytics correct implementeert
- Welke gegevens essentieel zijn voor jouw bedrijf
- Hoe je systematisch data gebruikt om je website succesvoller te maken
- Wat actiegerichte dashboards zijn
- Hoe meer omzet haalt uit je site dankzij betrouwbare data
Ontdek wat werkt op je site… en wat niet
SEO, social media inzetten en online adverteren kost veel tijd. Met Google Analytics weet je precies welke inspanningen bijdragen aan het behalen van je bedrijfsdoelen en welke niet. Met deze kennis maak je veel bewuster keuzes en bespaar je veel geld.
“Super fijne workshop gehad! Ik heb mijn vragen en knelpunten kunnen bespreken. Daar was meer dan voldoende ruimte voor. Ik heb echt het gevoel dat ik met de nieuwe inzichten weer betere analyses kan maken.”
-Edu Timmers
Ja, ik schrijf me nu in
En haal meer omzet uit mijn site
“Ik vond de workshops enorm handig vanwege het feit dat ze opgezet zijn naar de aspecten die je nodig hebt binnen je bedrijf.”
“De geboden oplossingen tijdens de workshop waren redelijk op formaat en enkele ervan kon ik ook doorzetten naar de managers.”
“Vooral de hulp met aanvullende vragen zorgde ervoor dat de workshops een groot succes waren.”
Wat kun je met de training Google Analytics?
✅ Verbeter je website en stuur op resultaat
Alles wat bezoekers op je website doen kun je analyseren. Ontdek waar bezoekers vandaan komen, wat ze doen op je site en waar ze afhaken.
✅ Leer de bezoekers aan je site echt kennen
Tijd is geld. Daarom is het belangrijk om te weten waar site-bezoekers echt naar op zoek zijn. Het rapport Gedrag laat het zien.
✅ Krijg meer bezoekers op je site dankzij inzichten uit Google Analytics
Je kunt op verschillende manieren bezoekers werven naar je site. Het aantal is belangrijk, maar ook de kwaliteit van de bezoekers. Analytics maakt dit en meer inzichtelijk.
✅ Ontdek welke marketing-inspanningen lonen en waar je beter mee kunt stoppen
Adverteren, social media, SEO of toch nieuwsbrieven versturen? Ontdek welke inspanningen het meeste resultaat en de beste bezoekers opleveren.
✅ Verbeter de content op je site
Details maken vaak het verschil. Google Analytics laat zien welke content goed presteert en welke pagina’s juist niet. Met de inzichten kun je je content verbeteren.
✅ Ontdek technische fouten op je site en los ze op
Een succesvolle website begint bij de techniek. Ontdek of je site technische fouten bevat en los ze direct op.
Ja, ik schrijf me nu in
Voor slechts 350,-
“De training zit goed in elkaar. Nadat je deze training hebt gevolgd kun je met de stappenplannen en tips een goed begin maken om je site te optimaliseren, althans zo heb ik het ervaren. Verder heb ik achteraf een email gestuurd met enkele vragen over mijn website en kreeg daar een zeer goed omschreven antwoord op. Dit hielp mij nog meer op weg.”
-Robert
Voor wie is deze training onmisbaar?
De training Google Analytics (Basis) is essentieel voor iedereen met basiskennis van SEO die echt een een verdiepingsslag wil maken. Deze training is specifiek bedoeld voor:
- Online marketeers
- Ambitieuze ondernemers
- Marketeers bij reclamebureaus en Digital Agencies
- Webdesigners
- Online copywriters
- Iedereen met doorzettingsvermogen die echt goed wil worden in online marketing
Ontdek dit en meer tijdens de training Google Analytics (Basis)
Inleiding Google Analytics
- Waarom is Google Analytics belangrijk?
- Hoe voeg je de Analytics tracking-code toe aan je website?
- Hoe haal je het meeste rendement uit de software?
Werk met doelen en KPI’s
- Koppel Analytics aan meetbare bedrijfsdoelen
- Maak doelen meetbaar
- Stuur op KPI’s: acquistie, gedrag en conversie
- Meet en verbeter voortdurend de belangrijkste acties op je site
Rapporteer en analyseer
- Vertaal gegevens naar verbeteringen voor je site en campagnes
- Maak praktische analyses en rapportages
- Analyseer het succes van banners, advertenties en nieuwsbrieven
- Meet de impact van SEO op je site
Vertaal data naar actiegerichte doelen
- Ontdek wat wel en niet werkt op je website
- Stel filters in en maak profielen aan
- Meet leads, offerte-aanvragen en verkopen
- Analyseer bezoekersstromen
- Koppel verbeterpunten aan je bevindingen
Na deze training:
✅ Kun je je website KPI’s vertalen naar actiegerichte doelen
✅ Kun je eenvoudige dashboards gebruiken voor je belangrijkste KPI-resultaten
✅ Ken je de basisbeginselen voor je implementatie
✅ Weet je beter hoe je je website succesvoller maakt
✅ Begrijp je welke marketinginspanningen wel en niet werken
✅ Ken je strategieën om betere inzichten te halen uit Analytics
✅ Verbeter je gericht, effectief en doorlopend het rendement van je site
Ja, ik schrijf me nu in
En leer eindelijk goed werken met Google Analytics
“Een absolute aanrader voor diegene die serieus werk wil maken van het optimaliseren van zijn/haar website.”
-M. Tijdink
Training Google Analytics
Training van 1 dag in Zwolle
Duidelijk stappenplan voor de inrichting van je Google Analytics-account
Stappenplan om de cijfers in Google Analytics te interpreteren
Dashboard-template om informatie te halen uit je website statistieken
Certificaat van deelname
Uitgebreide lunch
Kennis delen met collega-ondernemers
350,-
Ja, ik schrijf me nu in
Nog 3 plaatsen vrij
Over de trainer
De training Google Analytics (Basis) wordt gegeven door Gerard Rathenau. Gerard is auteur van het ‘Handboek Google Analytics‘, het beste Nederlandstalige boek over dit onderwerp. Hij heeft een grote passie voor alles wat met analyse en conversie optimalisatie te maken heeft.
Gerard heeft het vak geleerd bij PauwR Internetmarketing. Vervolgens werkte hij een jaar fulltime als webanalist bij de ANWB.
Als zelfstandig Digital Analist helpt Gerard bedrijven en online bureaus met online optimalisatie op basis van data. Verder is hij initiatiefnemer van Digital Analisten, een blog gericht op kennisdeling over Google Analytics.
[ninja_form id=5]