SEO advies: zo realiseer jij in 1 jaar een succesvolle website

By Rutger Steenbergen | Zoekmachine optimalisatie

mrt 31
SEO Advies succesvolle website
A: Voorwaarde 1: produceer minimaal 100 kwalitatief hoogstaande artikelen
B: De domeinnaam is essentieel, stop bij voorkeur je belangrijkste zoekwoord in de de url van je website.
C: Site design: minder is vaak meer. Hou het simpel en ga voor resultaat (conversie).
D: Snelheid, snelheid, snelheid. Laadt de site te traag dan haken lezers af.
E: Schrijf een artikel per dag en focus je op een van je zoekwoorden in de titel etc (kun je uitzoeken met Google Keyword Tool)
F:

Benadruk je hoofdzoekwoord voor die desbetreffende pagina:

– Een keer in de titel
– Een keer in de omschrijving
– Een keer in de heading
– Een keer in de url
– Een keer vet en een keer cursief
– Een keer bovenaan de pagina
– Maar overdrijf niet (keyword density tussen de 5% en 20%)


G: Link vanaf elke pagina naar 1 of 2 beste (externe) sites voor dat zoekwoord. Linken is de essentie van internet en Google waardeert dit.
H: Zorg voor interne (tekst)links naar gerelateerde artikelen op je site
I: Regel links op internetgidsen als Startpagina etc.
J: Meld de hoofd url van je site aan bij Google, Bing, Ilse en Yahoo. Kijk er verder niet naar om.
K: Installeer Google Analytics, want meten is weten.
L: Check met Google Tools voor webmasters of de site volledig gecrawled wordt.
M: Probeer links te krijgen/ruilen met prestigieuze sites: dit is goed voor je pagerank.


N: Content is koning, blijf zorgen voor kwaliteitscontent.
O: Willen mensen een link terug, bekijk dan de site en oordeel of je er beter van wordt.
P: Leer je lezers kennen met een forum, reactie-veld, een e-mail enquete etc
Q: What’s in it for me? Ga altijd uit van de klant en niet van jezelf. Lees hierover ook: SEO schrijftip: wat schiet IK met jou op?
R: Bestudeer na 30 tot 60 dagen je Google Analytics cijfers. Kun je een rode draad ontdekken?


S: Onderzoek opnieuw zoekwoorden met de Google Keyword Tool. Zijn er ontwikkelingen die je gemist hebt? Trek hier tijd voor uit.
T: Zit bovenop het nieuws. Wordt een onderwerp groot of een product een hype, duik er dan bovenop en lift mee op het onderwerp.
U: Netwerken is essentieel. Zoek je lezers/klanten op en leer waar ze het over hebben. Dit levert essentiële informatie, leads, tips  etc op.
V: Schrijf al je artikelideeën op voor je ze vergeet. Altijd handig als je eens zonder inspiratie zit.
W: Controleer na 6 maanden of je bij de eerder aangemelde zoekmachines aangemeld bent.
X: Blijf werken aan unieke kwaliteitscontent. Content = King!
Y: Maak je site zo doorzoekbaar mogelijk met SEF-url’s, een sitemap, tags en <H1’s> en <H2’s>
Z: Hou een logboek bij om alle ontwikkelingen te overzien.

Conclusie: een succesvolle website in 1 jaar

Een succesvolle website kun je in een jaar realiseren, mits je hard én gedisciplineerd werkt. Een aspect dat in bovenstaande lijst ontbreekt is social media, want ook dat biedt volop kansen om je website onder de aandacht te brengen bij jouw potentiële klanten.

Wat je ook kiest, SEO, social media of een combinatie van beiden: blijf gefocussed, ga voor kwaliteit, onderscheid je, en meet wat werkt en wat niet en doe daar je voordeel mee. Succes krijg je niet cadeau, maar komt het dan smaakt het des te zoeter.

Interessant? Meld je aan voor mijn nieuwsbrief en download direct de Gratis SEO Handleiding

Wil je in een middag helemaal bijgepraat worden over zoekmachine optimalisatie? Bezoek dan mijn workshop Kom hoger in Google (SEO) in Zwolle. Tientallen zeer tevreden deelnemers gingen je voor. Meer informatie en aanmelden SEO Training

Lees ook over zoekmachine optimalisatie

About the Author

Voor een succesvolle website heb je 3 dingen nodig: een uniek verhaal, een doelgerichte website én gerichte bezoekers. Ik bezorg ze je alle drie. Met blogs, boeken, trainingen en SEO-ondersteuning.