Ga naar de inhoud

Flinke update voor Google Mijn Bedrijf

    Google komt met een reeks nieuwe mogelijkheden voor Google Mijn Bedrijf. Zo kun je binnenkort onder andere een welkomstaanbieding doen. 

    Google Mijn Bedrijf is onmisbaar voor lokale SEO. Het is een bedrijfsgids binnen de zoekresultaten en je kunt je onderneming letterlijk op de kaart zetten. Dat kon al met adresgegevens, foto’s, reviews en updates. En daar komen nieuwe mogelijkheden bij.

    Dit zijn nieuwe opties in Google Mijn Bedrijf

    Volgens Google is meer dan 50% van de lokale online klanten op zoek naar koopjes. Daarom kun je in de nieuwe Google Mijn Bedrijf een welkomstaanbieding doen zodra iemand je volgt. Bijvoorbeeld een kortingscode aanbieden.

    Grote update voor Google Mijn Bedrijf.

    Volgt iemand je bedrijf, dan kun je meteen een welkomstaanbieding doen.

    Als ondernemer kun je nu ook een korte url claimen voor je bedrijf. Zo vinden klanten je sneller terug en lezen ze eerder je updates, is het idee.

    Andere nieuwe mogelijkheden in Google Mijn Bedrijf zijn:

    • Omslagfoto’s. Stel eenvoudig je favoriete omslagfoto in.
    • Prominenter logo. Heb je je profiel volledig ingevuld, dan toont Google voortaan je bedrijfsprofiel.
    • Opvallende plek voor afbeeldingen. Foto’s worden prominenter gepresenteerd in het nieuwe Google Mijn Bedrijf. Ook kun je in de toekomst bijschriften opgeven.
    • Marketingkit. Tot slot heeft Google een speciale site gemaakt met marketingmaterialen om je bedrijfsprofiel te promoten. Denk aan stickers, posters, social media updates etc.

    Wil je precies weten wat er allemaal verandert bij Google Mijn Bedrijf? Volg dan de laatste ontwikkelingen op het blog van Google. En wil je zelf lokaal beter scoren? Stuur me dan een mail: rutger@seozwolle.nl.

    Bron: Google.

    2 reacties op “Flinke update voor Google Mijn Bedrijf”

    1. Gezien bijna 50% van de zoekopdrachten in Google een lokale intentie kent, doet Google steeds meer zijn best om ook de kleine lokale ondernemers an zich te binden. Dit doen ze o.a. door ook de lokale ondernemer aan zich te binden middels interessante features in Google Mijn Bedrijf (GMB). Daarnaast worden lokale zoekopdrachten ook steeds gerichter en specifieker. Daar waar je vroeger blij mocht zijn dat je een actueel rijtje lokale Café’s kreeg als je zocht op “Café”, raakt de concument steeds meer verwent en verwacht hij of zij nu ook een relevant antwoord als hij zoekt op “Café met dakterras en lekkere cocktails” (om maar iets te noemen).

      Om ook dat voorelkaar te kunnen krijgen heeft Google een grotere betrokkenheid nodig van ondernemers en trekt tegelijkertijd ook allerlei informatie uit reviews, posts, foto’s en ook de productinformatie die je tegenwoordig al kunt toevoegen.

      Helaas zijn een aantal functie zoals beschreven in deze Blog (https://www.blog.google/products/maps/helping-businesses-capture-their-identity-google-my-business/) nog niet in Nederland beschikbaar zoals het kunnen volgen van een bedrijf, het aangeven van een logo voorkeur of het maken van een welkomstaanbieding. Dit zal naar verwachting nog minimaal enkele maanden duren. Daarnaast is ook de site met het beschikbaar stellen van marketingmaterialen op maat (b.v. posters van leuke reviews die klanten over jou bedrijf schreven) helaas alleen nog maar beschikbaar voor de Amerikaanse markt.

      Wel leuk om die site eens te bekijken;
      https://marketingkit.withgoogle.com

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.