Inhoud
1) Meer bezoekers en leads dankzij website optimalisatie
Je doel is meer bezoekers en leads. Een geldige reden waarom je een website wilt veranderen is omdat je meer rendement en leads wilt, niet omdat je uitgekeken bent op het ontwerp. Focus je dus op de resultaten die je wilt behalen, zoals: meer bezoekers, meer leads en meer klanten. Neem beslissingen op basis van deze doelstellingen.
2) Bescherm wat al succesvol is
Vermijd valkuilen en bescherm wat al succesvol is. Een nieuwe website kan grote invloed hebben op de resultaten die je nu al boekt, zeker als je je populairste webpagina’s verwijdert en links het opeens niet meer doen. Achterhaal eerst met bijvoorbeeld Google Analytics welke pagina’s nu al goed scoren en ga hier extra voorzichtig mee om bij het vernieuwen van je site. Zet in ieder geval nooit je oude site opeens offline.
3
) Kwaliteit is essentieel
Investeer in opmerkelijke inhoud die bezoekers trekt en zorg dat het leads worden. Een mooi ogende website leidt niet per se tot resultaten. Geef functionaliteit de voorkeur boven de vorm. Voeg constant nieuwe toe (ga bloggen!) en voeg zo geleidelijk steeds meer inhoud toe aan je site.
4
) Call to actions en landingpages
Creëer conversiemogelijkheden met call to actions en landingpages. Heb je eenmaal bezoekers op je website, bied ze dan de kans hun contactgegevens te ruilen voor interessante content. Dit kun je doen met landingspagina’s – en het controleren van de landingpages – terwijl je achter de schermen je nieuwe website steeds verder opbouwt en optimaliseert.
5) Meten is weten
Meet de impact op je bezoekers en leads. Aan het begin ontwerpproces heb je besloten dat je meer bezoekers en leads wilde. Lukt dat ook? Zorg dat je je analyse-software (Google Analytics) op orde hebt en begrijpt om je voortgang te meten.