Keywordtool Übersuggest is vernieuwd (en beter dan ooit!)

Met de gratis tool Übersuggest vind je gratis en snel waardevolle zoektermen voor SEO. In deze video bekijk je hoe.

2 gedachten over “Keywordtool Übersuggest is vernieuwd (en beter dan ooit!)”

  1. Een mooie verbetering voor Übersuggest, dat zeker. Maar ik ben geen fan van de zoekvolumes van Googles Zoekwoordplanner. Een mooi voorbeeld is dat iemand eens wilde weten hoe vaak er gezocht werd op ‘influencer definition’ en een enorm zoekvolume van 11.000 kreeg, maar in Ahrefs’ Keywords Explorer maar een magere 600. Wat bleek? Google maakte er ‘influence definition’ van en gooide de zoekvolumes van beide zoektermen op 1 hoop, om zo afgerond op 11.000 te komen. Bij Ahrefs werden beide zoektermen keurig apart genoteerd en kreeg ‘influence definition’ een kleine 10.000, ‘influencer definition’ 600 en samen is dat afgerond dan de 11.000 van Googles Zoekwoordplanner.

    Je krijgt gewoon niet gegarandeerd nauwkeurige data, omdat Google kan besluiten om synoniemen, meervoud en enkelvoud en andere variaties samen te voegen. En als je serieus met SEO bezig bent, kun je je dat niet veroorloven wat mij betreft.

    Ik zou Übersuggest dan ook enkel gebruiken voor wat vooronderzoek en tools als Ahrefs of Moz gebruiken voor de zoekvolumes. Die wat mij betreft trouwens ook niet heilig zijn, omdat er bij sommige zoektermen met een hoog zoekvolume relatief weinig wordt doorgeklikt in de zoekresultaten. En dat zie je dus weer in Ahrefs 🙂 (ja, ik ben fan)

    Beantwoorden
    • Uitstekende aanvulling Nathan en ik vrees dat ik het helemaal met je eens ben. AHREF is alleen veel te duur, helemaal als je niet professioneel met SEO bezig bent. Dan wordt het dus maar uitbesteden, hoewel je met gezond verstand en gratis tools ook best ver komt. Ik heb jarenlang vooral veel en goed geblogd en bij flink wat termen sta ik in de top 3. Als je met hagel schiet raak je altijd wel eens wat 🙂

      Beantwoorden

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.