SEO schrijftip: wat schiet IK met jou op?

By Rutger Steenbergen | SEO-schrijven

nov 26
SEO schrijftip: wat schiet IK met jou op?

“Wij zijn actief in de vakgebieden dit en dat en hebben de keurmerken zus en zo.” Je komt dit soort teksten ontzettend vaak tegen op internet. Hartstikke leuk natuurlijk en het zegt wat over een bedrijf, maar als toevallige passant interesseert het me geen fluit. Ik wil weten wat JIJ voor mij kunt betekenen. Hoe los jij mijn ‘probleem’ op?

SEO schrijven: zorg voor een duidelijke boodschap

  • IK ben toevallig miljonair en IK wil mijn fortuin beleggen. Dat ben ik geïnteresseerd in een partij die het hoogste rendement voor mij realiseert én de wijze waarop ze dit doet. Zet dat dus als financieel adviseur prominent op je website!
  • Het KNMI kondigt sneeuw aan en ik overweeg winterbanden aan te schaffen, maar ik hik nog een beetje tegen de prijs aan. Toevallig kom ik op een site die me haarfijn uitlegt dat de investering zich dubbel en dwars terugverdient en de kans op ongelukken spectaculair afneemt. Aangezien ik ook nog eens kinderen heb ben ik daar gevoelig voor, en bel ik voor een afspraak.
  • Nog een voorbeeld. Ik ben binnenhuisarchitect en ik heb meer verstand van inrichten dan van schrijven. Nou speel ik met het idee een SEO-tekstschrijver in te schakelen, maar ik vraag me af wat me dit oplevert. Toevallig lees ik op seozwolle.nl dat “70% van de Google-gebruikers op de eerste 4 zoekresultaten klikt.” Sta ik daar niet bij dan loop ik dus heel veel gratis bezoekers én mogelijke opdrachten mis. Ik besluit hier wat geld voor vrij te maken, want dit verdien ik zo terug.

Het zijn zomaar drie praktijksituaties gebaseerd op de gedachte: wat schiet IK met JOU op? Stel jezelf dus deze vraag als je schrijft voor internet en hou altijd je doelgroep in het achterhoofd. Want al ben je nog zo interessant, aan je klanten verdien je geld, niet aan zoekmachines of door egostrelerij.

Lees ook over SEO schrijven

Interessant? Meld je aan voor mijn nieuwsbrief en download direct de Gratis SEO Handleiding!

About the Author

Voor een succesvolle website heb je 3 dingen nodig: een uniek verhaal, een doelgerichte website én gerichte bezoekers. Ik bezorg ze je alle drie. Met blogs, boeken, trainingen en SEO-ondersteuning.