Marketing en weinig tijd? Zo behoud je het overzicht

Online marketing is creatief en uitdagend. Maar het kost ook veel tijd en je verliest snel het overzicht. Gelukkig kun je daar wat aan doen. In dit artikel ontdek je hoe.

Dit is leuk! En dat! En we moeten ook nog iets met Instagram…

Als je niet uitkijkt ben je hele dagen bezig met SEO, social media en het volgen van trends en hypes. Begrijpelijk, want we zijn allemaal dol op ‘nieuw’. Maar het kost ook veel tijd en indirect geld. Bovendien kun je veel effectiever zijn. Hoe? Door een plan op te stellen.

Als je niet uitkijkt ben je hele dagen bezig met social media en het volgen van trends en hypes.

Het See, Think, Do, Care-model van Google is een praktisch hulpmiddel om de juiste richting te bepalen. De termen staan voor:

  • See: mensen moeten met je in contact komen
  • Think: ze gaan je hopelijk overwegen
  • Do: ze voeren acties uit
  • Care: je wilt om ze blijven geven, zodat ze je trouw blijven

Dit model kun je vertalen naar je bedrijf en (online) marketinginspanningen. Bijvoorbeeld in een overzicht, zoals je hieronder ziet.

Bij marketing kijk je bij elke fase welk middel of kanaal je inzet. Bij content naar de contentvormen. En bij doelen bepaal je indicatoren om je voortgang per fase te meten (bijvoorbeeld met Google Analytics). Dan krijg je bijvoorbeeld zoiets:

Het raamwerk stel je een keer op en daarna is het een kwestie van consequent uitvoeren, meten en verbeteren. Maak het jezelf daarom niet te moeilijk en doe minder dingen beter. Dan zul je zien dat je via kleine stapje steeds succesvoller wordt.

Maak het jezelf niet te moeilijk en doe minder dingen beter.

P.S. Bij vrijwel alle stappen van het See, Think, Do, Care-model komt SEO om de hoek kijken. Mensen zoeken online in alle fases van het raamwerk. Ben je dan niet zichtbaar, dan laat je klanten en omzet liggen.

Tijdens mijn SEO-trainingen in Zwolle ontdek je hoe je zelf hoger komt in Google. En jij je omzet vergroot met je site.

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.