Meta tags voor SEO is onzin

By Rutger Steenbergen | Zoekmachine optimalisatie

jul 26
Nummer 1 in Google, wat levert het op?

Vroeger, toen internet nog in de kinderschoenen stond, kon je zoekmachines eenvoudig voor de gek houden. Je stopte honderd keer onzichtbaar het woord ‘seks’ in een pagina en je wist zeker dat je pagina veel bezoekers kreeg. Ook al was je fietsenmaker en had je site niets met de lichamelijke geneugten des levens te maken.

Meta tag keywords en SEO

Metatag keywords zijn bedoeld om – normaal niet zichtbare – informatie op te nemen over de inhoud van een website of een webpagina. Vroeger nam je met de tags zoekmachines bij de hand, maar tegenwoordig hebben ze voor zoekmachines als Google, Yahoo en Bing geen (SEO)waarde meer. Je kunt ze nog wel gebruiken om de zoekmachines duidelijk te maken waar een pagina of afbeelding over gaat, maar een hogere positie in de zoekresultaten levert dit zeker niet op.

Meta tag descriptions en SEO

Google gebruikt de meta tag description tag nog wel, maar niet voor de rankings. De tekst die je opgeeft bij Meta Tag description toont Google bij de zoekresultaten, en is deze prikkelend dan bezoekt eerder jouw site.

Meta tag desciption

Meta, SEO en nu?

Wil je je website optimaliseren dan kun je je beter bezig houden met goede content, commercieel aantrekkelijke zoekwoorden vinden (niet alleen op verkeer), sitestructuur, intern linken en je meta tag descriptions.

Interessant? Meld je aan voor mijn nieuwsbrief en download direct de Gratis SEO Handleiding

Lees ook over zoekmachine optimalisatie

About the Author

Voor een succesvolle website heb je 3 dingen nodig: een uniek verhaal, een doelgerichte website én gerichte bezoekers. Ik bezorg ze je alle drie. Met blogs, boeken, trainingen en SEO-ondersteuning.