In 5 stappen meer pageviews met de Google Keyword Tool

By Rutger Steenbergen | Zoekwoorden vinden

jul 14
Zoekwoorden vinden met de google keyword tool

Hoe trek je bezoekers naar je website? Een belangrijke vereiste is weten waar je doelgroep naar zoekt en hoe ze zoekt. Achterhaal je welke zoekwoorden ze gebruikt in Google dan kun je ze bewust gaan gebruiken. Zo kom je hoger in Google’s lijst met zoekresultaten en trek je meer bezoekers. Met deze 5 stappen achterhaal je veel gebruikte zoektermen.

De 5 stappen voor meer bezoekers met Google Keyword Tool

1. Ga naar de website van Google AdWords: Hulpprogramma voor zoekwoorden.

Zoekwoorden vinden met de google keyword tool

2. Geef in het invoerveld ‘Website’ de url van je artikel op, tik de Captcha code over en klik op de knop: Zoeken.

zoekwoorden-google-keyword-tool-2

3.Vroeger kon je zonder Google Adwords-account zien hoeveel geld adverteerders over hadden voor een klik op hun link. Tegenwoordig moet je voor deze gegevens inloggen met je Adwords-account. 

Zoekwoorden vinden met de adwords keyword tool

4. Klik op zoekwoorden en in de rechterkolom op de link ‘Geschatte CPC (Zoeken)’, zodat de Google Keyword Tool de best betaalde adwords bovenaan zet.

zoekwoorden-adwords-keyword-tool-2

5. Kijk nu naar de kolommen ‘CPC-prijzen’ en ‘Wereldwijd maandelijks zoekvolume’. Hoe vaak wordt er op een woord gezocht en hoeveel betalen adverteerders voor een klik? Veelgebruikte zoektermen met een hoog CPC zijn natuurlijk het interessantst, maar de concurrentie is hier ook het grootst.

In de kolom ‘Lokale maandelijkse zoekopdrachten’ zie je hoe vaak er – volgens Google – de afgelopen maanden op een bepaalde combinatie is gezocht. Ook hierbij geldt weer: hoe meer hoe beter, maar de concurrentie is waarschijnlijk groter.

5. Kies een veelgebruikte term die het beste bij je artikel past en optimaliseer de pagina. Schrijf de term in:

De titel

Inleiding

Tussenkopjes Meta-omschrijving

Links

Afbeeldingsnaam en omschrijving

Je geeft Google zo allerlei signalen dat jouw pagina gaat over de opgegeven zoekterm waar veel mensen op zoeken. Als het meezit denkt Google bij een volgende zoekvraag aan jou.

About the Author

Voor een succesvolle website heb je 3 dingen nodig: een uniek verhaal, een doelgerichte website én gerichte bezoekers. Ik bezorg ze je alle drie. Met blogs, boeken, trainingen en SEO-ondersteuning.