Google toont lokale zoekresultaten extra groot

By Rutger Steenbergen | Zoekmachine optimalisatie

nov 04
Website optimalisatie

Met Google Places zet je jezelf letterlijk op de kaart. Je geeft je bedrijfsgegevens op en bij een lokale zoekopdracht – bijvoorbeeld ‘kapper Ede’ – verschijnen de plaatselijke resultaten boven de gewone zoekresultaten.  

Bij bepaalde zoekresultaten vult Google sinds kort de eerste resultatenpagina helemaal met Google Maps en Google Places resultaten. Zoek bijvoorbeeld eens op ‘Bloemenzaak Amsterdam’ en ‘Meubelzaak Amsterdam’. De gewone resultaten staan daar ver onder en soms zelfs op pagina 2.

Nieuwe lokale weergave Google Places en Maps

De nieuwe ‘lokale weergave’ is misschien een experiment, maar het maakt eens te meer duidelijk hoe belangrijk een vermelding bij Google maps en Places is.

Heb je je nog niet aangemeld? Hier lees je hoe je dit doet: Voeg je bedrijf toe aan Google Maps

Lees ook over zoekmachine optimalisatie

Interessant? Meld je aan voor mijn nieuwsbrief en download direct de Gratis SEO Handleiding

About the Author

Voor een succesvolle website heb je 3 dingen nodig: een uniek verhaal, een doelgerichte website én gerichte bezoekers. Ik bezorg ze je alle drie. Met blogs, boeken, trainingen en SEO-ondersteuning.