E-mail marketing en het belang van eenvoud

By Rutger Steenbergen | E-mail marketing

mrt 30
Zo gebruik je feedburner voor je blog

Je zit achter de computer, er plopt een nieuwsbrief binnen, de kopt trekt je aandacht en je opent hem…en vervolgens moet je je door een brij plaatjes en tekst worstelen om het stukje te vinden dat je aandacht trok. Als je dat al niet vergeten bent. De moraal van dit verhaal? Hoe simpeler de nieuwsbrief, hoe groter de kans op effect, want nieuwsbrieflezers willen helemaal niet zoeken.

Laat je e-mail nieuwsbrief opvallen met deze 5 tips

  1. Zet je bedrijfsnaam in de afzender-regel voor snelle herkenning.
  2. Verzin een prikkelende onderwerpregel die meteen de aandach trekt. Het woord jij en personificeren werkt altijd: Beste Jan, wil jij ook meer klanten werven met je website?
  3. Zorg dat de nieuwsbrief er ook goed uit ziet zonder plaatjes, e-mail-clients als Gmail en Outlook blokkeren ze standaard.
  4. Gebruik ALT-teksten (de tekst die lezers zien als plaatjes niet geladen worden) en prikkel zo de lezer om de afbeeldingen te downloaden.
  5. Zet de belangrijke inhoud – het aanbod, de call to action, een korte inhoudsopgave – bovenaan de pagina zodat iedereen ze ziet zonder te scrollen. Je hebt maar een paar seconden om de lezer te verleiden, dus grijp meteen je kans.

Interessant? Meld je aan voor mijn nieuwsbrief en download direct de Gratis SEO Handleiding

Wil je in een middag helemaal bijgepraat worden over zoekmachine optimalisatie? Bezoek dan mijn workshop Kom hoger in Google (SEO) in Zwolle. Tientallen zeer tevreden deelnemers gingen je voor. Meer informatie en aanmelden SEO Training

Lees ook over e-mail marketing

About the Author

Voor een succesvolle website heb je 3 dingen nodig: een uniek verhaal, een doelgerichte website én gerichte bezoekers. Ik bezorg ze je alle drie. Met blogs, boeken, trainingen en SEO-ondersteuning.