E-mail nieuwsbrief versturen: zo krijg je meer lezers

By Rutger Steenbergen | E-mail marketing

jul 19
E-mail nieuwsbrief versturen

 

E-mail nieuwsbrief versturen: Vergroot direct je lezersgroep met deze e-mail marketing tips

Tip 1. Bied 2 voordelen aan

Om een lezer voor je nieuwsbrief te winnen kun je hem het beste twee bonussen aanbieden. De eerste is wat je aanbiedt in ruil voor zijn e-mailadres. Dit kan van alles zijn: een korting, een white paper, een exclusief rapport, een kortingscoupon, gratis software en ga zo maar door. Stel altijd de lezer centraal en ga uit van het What’s in it for me-principe: wat schiet IK als lezer ermee op?

Het tweede aanbod is je content. Welke voordelen krijgen abonnees van je direct mail? Geef bij een nieuwsbrief bijvoorbeeld een overzicht van je artikelen, kostbare tips, case studies en waardevolle informatie die de inschrijvers ontvangen.

Tip 2. Maak van elke e-mail een uitnodiging

‘Met vriendelijke groet’ luidt vaak de afsluiting van een e-mail, maar daar kun je veel meer mee doen. Neem in je automatische handtekening een link op naar je nieuwsbrief en je vergroot de kans op inschrijvingen. Dit kun je natuurlijk ook doen met links naar je Twitter-, Hyves- en LinkedIn-account.

Tip 3. Bied op elke pagina de mogelijkheid om in te schrijven

Vinden bezoekers je website via een zoekmachine dan komen ze vaak op een onderliggende pagina terecht. Zet de aanmeld-optie voor de nieuwsbrief daarom niet op de homepage, maar laat het op alle pagina’s terug komen.

Tip 4. Link naar het inschrijvingsformulier in je meest gelezen artikelen

Met Google Analytics achterhaal je eenvoudig wat je meest gelezen pagina’s zijn. Zet vervolgens in de artikelen op deze pagina’s een directe link naar het inschrijfformulier voor de mailing. Doe je dit met mate dan kun je weer nieuwe lezers verwelkomen.

Tip 5. Meten is weten

Wat houdt je potentiële inschrijvers bezig en waarin zijn ze geinteresseerd? Je komt er pas achter het te onderzoeken en de beste manier om dit te doen is door de aanbiedingen uit stap 1 regelmatig aan te wijzigen. Houd wel een logboekje bij met aan- en afmelders, zodat je altijd terug kunt zien wat elk aanbod deed.

Interessant? Meld je aan voor mijn nieuwsbrief en download direct de Gratis SEO Handleiding.

Lees ook over e-mail marketing en nieuwsbrieven

About the Author

Voor een succesvolle website heb je 3 dingen nodig: een uniek verhaal, een doelgerichte website én gerichte bezoekers. Ik bezorg ze je alle drie. Met blogs, boeken, trainingen en SEO-ondersteuning.