E-mail nieuwsbrief tip: doe als Volumia en hou me vast

By Rutger Steenbergen | E-mail marketing

jul 02
E-mail nieuwsbrief tip

E-mail nieuwsbrief tip

Onlangs meldde ik me af van een nieuwsbrief die ik zelden lees. Dit mocht, maar men deed geen enkele moeite me vast te houden. Een gemiste kans.

Onlangs wilde ik me afmelden voor de nieuwsbrief van Norrod, die ik zelden lees. Op de afmeldpagina zag ik de volgende melding:

Image

Nou werkt dit natuurlijk prima, maar de verzender doet geen enkele moeite om me vast te houden. Als je weet dat het gaat om een computerbedrijf die me wekelijks lekker probeert te maken voor leuke aanbiedingen – waar ik best ontvankelijk voor ben – is dit een gemiste kans. ik meld me af en weg is het het contact met Norrod.

Tip voor e-mail nieuwsbriefAfmelden nieuwsbrief, hoe kan het beter?

Wil iemand zich uitschrijven voor jouw nieuwsbrief, geef hem dan goede redenenen om dit niet te doen. Bijvoorbeeld:

Weet je zeker dat je je af wil melden? Je loopt dan deze voordelen mis:

  • Je ontvangt niet langer kortingscodes
  • Je kunt niet meer gratis gebruik maken van…
  • Je kunt je niet langer als eerste inschrijven voor…

En zo kun je er vast meer verzinnen. Nog beter wordt het als je inschrijvers de optie biedt om de nieuwsbrief (automatisch) minder vaak te ontvangen, bijvoorbeeld tweewekelijks of maandelijks. Verwijs sowieso naar je Twitter-, LinkedIn- en Facebook-account en probeer ook zo het contact in stand te houden.

Wil iemand zich nog steeds uitschrijven? Geen enkel probleem, maar jij hebt in elk geval je best gedaan om onder de aandacht te blijven van een potentiële klant.

Vind je dit interessant? Download dan zeker mijn Gratis SEO Handleiding!

Lees ook over e-mail marketing

Afbeelding: CC BY-NC 2.0 door Btobetun

About the Author

Voor een succesvolle website heb je 3 dingen nodig: een uniek verhaal, een doelgerichte website én gerichte bezoekers. Ik bezorg ze je alle drie. Met blogs, boeken, trainingen en SEO-ondersteuning.