E-mail marketing dood? Springlevend zul je bedoelen

By Rutger Steenbergen | E-mail marketing

jun 11
Zoekwoord analyse en

E-mail marketing is al vele malen dood verklaard, maar het tegendeel is waar. Met nieuwsbrieven krijg je meer klanten en vergroot je je omzet.

Spam-email-marketingE-mail marketing is een van de oudste vormen van online marketing en het versturen van nieuwsbrieven is niet echt sexy.

Misschien is dat de reden dat deze marketingvorm eens in de zoveel tijd dood wordt verklaard, maar terecht is het niet. E-mail marketing is namelijk ook in 2014 springlevend en in combinatie met een social media en content strategie is het zelfs krachtiger dan ooit.

Waarom is e-mail marketing zo interessant?

Zaken doen draait om de conversatie en vertrouwen. Klanten gaan pas met je in zee als ze een goed gevoel bij je hebben.

E-mail is een van de meest directe conversatievormen. Zo’n 70% van de Nederlanders checkt minstens 1 keer per dag zijn mail. Mensen vinden e-mail ook persoonlijker dan een uiting via – bijvoorbeeld – social media. E-mail komt dichterbij.

Een laatste argument is dat e-mail marketing ontzettend goedkoop is. Met de Amerikaanse nieuwsbriefprovider MailChimp kun je zelfs tot 2000 abonnees gratis mailen!

Hoe combineer je e-mail marketing met SEO en content?

Nieuwsbrieven-versturenEen valkuil van nieuwsbrieven is dat je ontvangers bombardeert met oninteressante reclame en zelfpromotie. Anno 2014 kom je daar niet meer mee weg en is de kans groot dat mensen zich afmelden.

Wat wel werkt? Waarde bieden! Deel jouw waardevolle kennis of écht interessante aanbieidingen via nieuwsbrieven in ruil voor de waardevolle tijd van je lezer. Zo maak je een goede indruk, profileer je je als expert en rollen er bestellingen, aanvragen en opdrachten uit.

Vraag. Verstuur jij nu e-mail nieuwsbrieven? Waarom wel of niet? Laat het weten bij de reacties!

Lees ook over e-mail marketing

Wil je nieuwsbrieven versturen, maar weet je niet hoe? Neem dan contact met me op: 06–42578989 of rutger@seozwolle.nl

About the Author

Voor een succesvolle website heb je 3 dingen nodig: een uniek verhaal, een doelgerichte website én gerichte bezoekers. Ik bezorg ze je alle drie. Met blogs, boeken, trainingen en SEO-ondersteuning.

(1) comment

Add Your Reply