E-mail marketing: maak jij deze fouten ook?

By Rutger Steenbergen | E-mail marketing

aug 10
E-mail marketing tips: maak jij deze fouten ook?

E-mail marketing tip 1: onvindbare aanmeldknop

Maak als site-owner het inschrijven op je nieuwsbrief zo gemakkelijk mogelijk. Plaats een grote button prominent op alle pagina’s van je site en bied de inschrijver een tegenprestatie in ruil voor zijn naam en e-mail adres, bijvoorbeeld een white paper of een kortingsbon. Vraag ook niet teveel persoonlijke informatie, dat komt later wel.

E-mail marketing tip 2: geen beeld van je lezers

Met alleen een naam en e-mailadres haal je al lezers binnen voor je direct mail of email marketing campagne, maar wat extra informatie is altijd nuttig. Welke functies bekleden ze, naar welke onderwerpen gaan hun interesses uit etc. Hier kun je in een later stadium – als je ze al enigszins gebonden hebt – via een poll of kort onderzoekje vrijblijvend naar informeren. Met de uitkomsten richt je je beter op je lezerspubliek.

E-mail marketing tip 3: geen continuiteit in de campagne

Het is absoluut essentieel dat je meerwaarde en continuiteit biedt in je email marketing campagne. Maak mensen lekker met je kennis of bied ze onmisbaar nieuws voor het uitoefenen van hun werk. Doe dit structureel en stuur altijd op dezelfde dag om dezelfde tijd je mailing, zodat het een vaste routine wordt voor de lezer. Hij wil serieus genomen worden, dus doe dat ook.

Lees ook over e-mail marketing

Interessant? Meld je aan voor mijn nieuwsbrief en download direct de Gratis SEO Handleiding

About the Author

Voor een succesvolle website heb je 3 dingen nodig: een uniek verhaal, een doelgerichte website én gerichte bezoekers. Ik bezorg ze je alle drie. Met blogs, boeken, trainingen en SEO-ondersteuning.