Checklist SEO Schrijven

De ultieme onpage SEO checklist

Met het silm plaatsen van zoekwoorden op pagina’s scoor je vaak al hoger bij de zoekresultaten. Hoe je dit aanpakt lees je in de ultieme onpage SEO checklist.

My SEO Tool is een heerlijke online dienst om je rankings bij de zoekresultaten bij te houden. Een leuke extra is een SEO-scan die je op pagina-niveau kunt uitvoeren. Zo krijg je –  op basis van de laatste inzichten –  direct toepasbare tips voor het verbeteren van de pagina.

Voor de niet My SEO Tool-gebruikers staan de beoordelingscriteria hieronder in een handig overzicht!

De ultieme onpage SEO checklist

  • Schrijf exacte zoekwoorden in de titel
  • Plaats exacte zoekwoorden bij voorkeur aan het begin van de titel
  • Zorg voor een korte titel
  • Vermijd vreemde karakters
  • Houd de url kort en verwerk er zoekwoorden in

In de body

  • Schrijf de exacte zoekwoorden in de eerste 10 woorden
  • Verwerk zoekwoorden 3 a 4 keer in de tekst
  • Gebruik synoniemen, bijvoorbeeld foto op plexiglas en afbeelding op plexiglas
  • Gebruik ook een keer een ‘brede’ zoekterm, de zoekterm met andere woorden ertussen
  • Vergroot de lettergrootte van belangrijke passages en verwerk hier zoekwoorden in. Grote letters krijgen meer aandacht
  • Schrijf minstens 350 woorden
  • Zorg ervoor dat afbeeldingen werken en plaats ze bij voorkeur op je eigen sever *

* Deeplink je en verwijdert de ander zijn site, dan laadt het plaatje niet en zie je een kruisje.

Ook belangrijk

  • Zorg voor links naar de pagina met de exacte zoekwoorden in de gelinkte tekst
  • Beperk het aantal uitgaande links
  • Gebruik Alt text bij afbeeldingen en schrijf er zoekwoorden in
  • Verwerk de exacte zoekwoorden in de meta description
  • Gebruik niet meer dan 2 redirects
  • Zorg voor een lichte pagina en comprimeer afbeeldingen
  • Zorg dat de pagina zichtbaar is mét www of zonder www, maar niet onder beiden. Dan kan Google het zien als 2 verschillende sites. Redirect in dat geval de niet-www-versie naar de www-versie.
  • Gebruik correcte en geoptimaliseerde stylesheets

Ook interessant over SEO:

Over de auteur Rutger Steenbergen

Voor een succesvolle website heb je 3 dingen nodig: een uniek verhaal, een doelgerichte website én gerichte bezoekers. Rutger Steenbergen bezorgt ze je alle drie. Met blogs, boeken, trainingen en SEO-ondersteuning.

Reageer op dit artikel:

6 comments
Add Your Reply