Adwords supertip: automatisch zoekterm in titel advertenties

By Rutger Steenbergen | Zoekmachine optimalisatie

jul 14

Google AdwordsMet de functie {Keyword:} kun je zoekwoorden automatisch laten verschijnen in Adwords teksten en titels. De advertentie wordt zo gepersonaliseerd, en dit vergroot de clickrate enorm. Lees hier hoe je deze supertip toepast.

Adwords: {Keyword:} hoe werkt het

Stel je hebt de zoekwoorden bril, zonnebril, skibril aan een Adwords-advertentie verbonden en je je gebruikt de functie {Keyword:}, dan kan de advertentie er als volgt uitzien:

Nieuwe {keyword:bril} nodig?
Tot 31 mei spectaculaire uitverkoop
Koop een nieuwe {keyword:bril} en profiteer direct
www.mijnwebwinkel.nl

Typt iemand nu in Google de zoektermen ‘zonnebril kopen’ in, dan wordt de advertentie:

Nieuwe zonnebril nodig?
Tot 31 mei spectaculaire uitverkoop
Koop een nieuwe zonnebril en profiteer direct
www.mijnwebwinkel.nl

Precies dus wat hij zoekt!

Is het zoekwoord te lang is, of er is geen zoekwoord definieerbaar (bij Google-advertenties op een website bijvoorbeeld, zie Adsense), dan laat Google het standaardwoord bril zien. Hier kun je dus het beste het woord kiezen waar het meest op gezocht wordt.

{Keyword:} – spelen met hoofdletters en kleine letters

Met keywords kun je ook experimenten met hoofd- en kleine letters, zodat de advertentie meer opvalt. Dit bepaal je met de schrijfwijze van de opdracht {keyword:}:

{keyword:} alle keywords verschijnen in kleine letter
{Keyword:} alleen het eerste woord krijgt een hoofdletter
{KeyWord:} alle afzonderlijke woorden krijgen een hoofdletter

About the Author

Voor een succesvolle website heb je 3 dingen nodig: een uniek verhaal, een doelgerichte website én gerichte bezoekers. Ik bezorg ze je alle drie. Met blogs, boeken, trainingen en SEO-ondersteuning.